HARMONOGRAM

6 marca 2020 (piątek)
Rejestracja uczestników od godz. 11:00 w PCC

Adresaci: nauczyciele, pedagodzy, dyrektorzy szkół i przedszkoli

edukacja dwujęzyczna nowoczesne metody nauczania dobre relacje

L.p. Godz.
czas trwania
Tytuł Prowadzący Forma Sala Maks. liczba uczestników
1. 12.30
30 min
Otwarcie konferencji 1.G wszyscy
2. 13.00
30 min
Wiele języków: fakty i mity, korzyści i wyzwania w kontekście edukacji wielojęzycznej prof. UAM dr hab. Magdalena Wrembel wykład plenarny 1.G wszyscy Zapisz siĘ
3. 14.00
45 min
Techniki wspierające rozwój kompetencji językowych dr Aleksandra Jankowska prezentacja 1.A 200 Zapisz się
4. 14.00
90 min
Nowoczesna edukacja i mądry biznes, to recepta na lepszy świat Roman Wieczorek prezentacja Sale łączone 1.2 i 1.3 30 Zapisz się
5. 14.00
90 min
Uczeń autorem własnego procesu uczenia się. Praca z OK zeszytem Barbara Jaworowicz warsztat 1.D 30 NaBóR ZaMKNIĘTY
6. 14.00
45 min
Czego potrzeba uczniom, aby poradzić sobie na studiach? - techniki efektywnego uczenia się dr Anna Broszkiewicz i Bas van der Ham warsztat 1.1 40 Zapisz się
7. 14.00
90 min
Mecz matematyczny jako metoda pracy na lekcji Przemysław Pela warsztat 1.4 15 Nabór zamknięty
8. 14.00
90 min
Zgrany zespół – dobra szkoła. Współpraca nauczycieli w planowaniu, realizacji i ewaluacji zadań dr Anna Basińska warsztat Sale łączone 1.5 i 1.6 30 Zapisz się
9. 15.00
45 min
4C+10P czyli metodyka CLIL w praktyce Aleksandra Zaparucha (Pilgrims CLIL Wheel) prezentacja 1.A 200 Zapisz się
10. 15.00
45 min
Szkoła jutra – zamiast hejtu i przemocy budowanie relacji i poczucia wartości Helena Strzałkowska prezentacja 1.B 200 Zapisz się
11. 15.00
45 min
Czego potrzeba uczniom, aby poradzić sobie na studiach? - techniki efektywnego uczenia się (zajęcia powtórzone) dr Anna Broszkiewicz i Bas van der Ham warsztat 1.1 40 Zapisz się
12. 15.00
45 min
Podstawy notowania graficznego na zajęciach Ewa Kowalczyk-Wiśniewska warsztat 1.7 20 Nabór zaMknięty
13. 16.00
45 min
Odniesienia do kultury krajów anglojęzycznych na lekcjach języka angielskiego i nie tylko dr Tomasz Skirecki prezentacja 1.A 200 Zapisz się
14. 16.00
45 min
W jaki sposób język angielski wspomaga nauczanie przedmiotów ścisłych? Ewelina Kubacka-Jankowska, Przemysław Pela, dr Paweł Pigłowski prezentacja 1.4 15 Zapisz się
15. 16.00
45 min
Soft CLIL : tackling climate crisis Aleksandra Zaparucha warsztat 1.1 30 Zapisz się
16. 16.00
45 min
Jak możemy rozwijać kreatywność w szkole Ewa Tomczak warsztat Sale łączone 1.2 i 1.3 30 Zapisz się
17. 16.00
45 min
Kreatywne metody pracy powstrzymujące przemoc i budujące relacje Helena Strzałkowska warsztat 1.B 30 Zapisz się
18. 16.00
45 min
Qrkody – zastosowanie w szkole Ewa Kowalczyk-Wiśniewska warsztat 1.6 15 Nabór Zamknięty
19. 16.00
45 min
Gry matematyczno - logiczne z wykorzystaniem Kart Grabowskiego w szkole podstawowej podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych Bartosz Trojanowski warsztat 1.7 20 Nabór zamknięty
20. 17.00
60 min
Praca lektora, emisja głosu, kreatywność prof. dr hab. Anna Seniuk warsztat 1.A 200 Zapisz się
21. 17.00
45 min
Jak kreatywnie w szkole zmienić piosenkę w teatr dziecięcy Piotr Czekała warsztat Sale łączone 1.2 i 1.3 30 Zapisz się
22. 17.00
45 min
Kreatywna matematyka Agata Ludwa warsztat 1.C 60 Zapisz się

Adresaci: uczniowie





7 marca 2020 (sobota)
Rejestracja uczestników od godz. 8:00 w PCC

Adresaci: nauczyciele, pedagodzy, dyrektorzy szkół i przedszkoli

edukacja dwujęzyczna nowoczesne metody nauczania dobre relacje

L.p. Godz. (czas trwania) Tytuł Prowadzący Forma Sala Maks. liczba uczest.
1. 9.00
60 min
Co ma wspólnego ze zdrowiem psychicznym przemoc rówieśnicza? prof. dr hab. Jacek Pyżalski wykład plenarny 1.A 200 Zapisz się
2. 09.00
135 min
Zróbmy sobie pomoc naukową Centrum Nauki Kopernik - Joanna Olejniczak i Kamil Wachol warsztat 1.2 15 Nabór Zamknięty
3. 10.00
45 min
Współpraca z rodzicami – pierwsze zebranie prof. dr hab. Inetta Nowosad warsztat 1.1 30 Nabór zamknięty
4. 10.00
45 min
Wiele języków: fakty i mity, korzyści i wyzwania w kontekście edukacji wielojęzycznej prof. UAM dr hab. Magdalena Wrembel wykład plenarny 1.A 200 Zapisz się
5. 11.00
45 min
Trening mózgu: o wykorzystaniu mnemotechnik w nauczaniu języka obcego dr Katarzyna Jankowiak prezentacja 1.A 200 Zapisz się
6. 11.00
45 min
Zagrożenia przestępczością dzieci i młodzieży – profilaktyka w szkole jutra sędzia Artur Lipiński prezentacja 1.B 200 Zapisz się
7. 11.00
45 min
Digitalnie i analogowo. Nowoczesne trendy w edukacji Katarzyna Włodkowska warsztat 1.1 40 Nabór zamknięty
8. 11.00
45 min
Jakie pH cola ma? – przeprowadzanie prostych doświadczeń oraz wykorzystywanie nowoczesnych technologii na lekcjach chemii i przyrody - warsztaty metodyczne dla nauczycieli chemii i przyrody w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych Anna Władkowska warsztat 1.3 15 Nabór Zamknięty
9. 11.00
45 min
Nowoczesne technologie na lekcjach biologii i przyrody, czyli jak w niebanalny sposób zbadać zawartość dwutlenku węgla w wydychanym powietrzu  - warsztaty metodyczne dla nauczycieli przyrody i biologii ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych Katarzyna Borowiak warsztat 1.4 15 Nabór zamknięty
10. 11.00
90 min
Moja odpowiedzialność w profilaktyce uzależnień Piotr Adamiak warsztat Sale łączone 1.5 i 1.6 30 Nabór Zamknięty
11. 11.00
45 min
Zastosowanie nowoczesnych technik pomiarowych w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych – warsztaty metodyczne dla nauczycieli fizyki, biologii i chemii w szkole podstawowej i ponadpodstawowej Marek Gabała warsztat 1.7 20 Zapisz się
12. 12.00
45 min
Pokolenie Z i Alpha w edukacji – wyzwania i nadzieje: O co należy zadbać w edukacji, aby wspomagać potencjał tkwiący w pokoleniu Z i Alpha dr Bożena Kanclerz prezentacja 1.A 200 Zapisz się
13. 12.00
45 min
Kultura szkoły w rozwoju szkoły prof. dr hab. Inetta Nowosad prezentacja 1.B 200 Zapisz się
14. 12.00
45 min
Jak wykorzystać nowoczesne technologie w nauczaniu dwujęzycznym? – warsztaty dla nauczycieli szkoły ponadpodstawowej dr Anna Basińska warsztat 1.1 30 Zapisz się
15. 12.00
45 min
Edukacja historyczna z wykorzystaniem komiksu oraz gier planszowych – warsztaty dla nauczycieli historii w szkole podstawowej Marek Kaczmarek warsztat 1.2 15 Zapisz się
16. 12.00
45 min
Jakie pH cola ma? – przeprowadzanie prostych doświadczeń oraz wykorzystywanie nowoczesnych technologii na lekcjach chemii i przyrody - warsztaty metodyczne dla nauczycieli chemii i przyrody w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych” (zajęcia powtórzone) Anna Władkowska warsztat 1.3 15 Nabór Zamknięty
17. 12.00
45 min
Nowoczesne technologie na lekcjach biologii i przyrody, czyli jak w niebanalny sposób zbadać zawartość dwutlenku węgla w wydychanym powietrzu  - warsztaty metodyczne dla nauczycieli przyrody i biologii ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych” (zajęcia powtórzone) Katarzyna Borowiak warsztat 1.4 15 Nabór Zamknięty
18. 12.00
45 min
Zastosowanie nowoczesnych technik pomiarowych w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych – warsztaty metodyczne dla nauczycieli fizyki, biologii i chemii w szkole podstawowej i ponadpodstawowej” (zajęcia powtórzone) Marek Gabała warsztat 1.7 20 Zapisz się
19. 13.00
45 min
Profilaktyka uzależnień w szkole jutra – czynniki chroniące i czynniki ryzyka Piotr Adamiak prezentacja 1.A 200 Zapisz się
20. 13.00
45 min
Związki nastolatków – między intymnością a przemocą dr hab. Katarzyna Waszyńska prezentacja 1.B 200 Zapisz się
21. 13.00
45 min
Jak wykorzystać nowoczesne technologie w nauczaniu dwujęzycznym? – warsztaty dla nauczycieli szkoły podstawowej dr Anna Basińska warsztat 1.1 30 Zapisz się
22. 13.00
135 min
Houston, mamy obraz! Centrum Nauki Kopernik oraz Centrum Wsparcia Rzemiosła, Kształcenia Dualnego i Zawodowego w Kaliszu warsztat 1.2 15 Nabór Zamknięty
23. 13.00
45 min
Stres uniemożliwiający uczenie się – jak pomóc uczniom go przezwyciężyć? Bas van der Ham warsztat Sale łączone 1.5 i 1.6 30 Zapisz się
24. 13.00
45 min
Przygotowanie ucznia do Olimpiady Matematycznej: jedno zadanie - wiele metod (moduł I) dr Bartłomiej Bzdęga warsztat 1.7 20 Zapisz się
25. 14.00
45 min
Nastolatek w centrum rozmowy czyli o jakości dialogów międzygeneracyjnych w relacji uczeń - nauczyciel dr Ewa Karmolińska-Jagodzik prezentacja 1.B 200 Zapisz się
26. 14.00
45 min
Techniki bilingwalne w nauczaniu słownictwa i struktur gramatycznych języka angielskiego Agnieszka Ewiak warsztat Sale łączone 1.3 i 1.4 30 Zapisz się
27. 14.00
90 min
Wybrane metody i techniki rozwijające pamięć i twórczą aktywność ucznia dr Piotr Molenda warsztat 1.1 15 Nabór zamknięty
28. 14.00
45 min
Jak możemy rozwijać kreatywność w szkole Ewa Tomczak warsztat Sale łączone 1.5 i 1.6 30 Zapisz się
29. 14.00
45 min
Przygotowanie ucznia do Olimpiady Matematycznej: jedna metoda - wiele zadań (moduł II) dr Bartłomiej Bzdęga warsztat 1.7 20 Zapisz się
30. 15.00
45 min
Organizacja oddziału dwujęzycznego w szkole podstawowej i ponadpodstawowej Tomasz Kopydłowski prezentacja 1.7 20 Zapisz się
32. 15.00
45 min
O założonych i rzeczywistych celach współczesnego doradztwa edukacyjno-zawodowego (czyli dlaczego podczas rekrutacji nikt nie pyta o średnią ocen) prof. UAM dr hab. Małgorzata Rosalska prezentacja 1.B 200 Zapisz się
32. 15.00
45 min
Nowatorstwo, innowacje i eksperymenty pedagogiczne w świetle nowej podstawy programowej i aktów prawnych Wioletta Poturała prezentacja Sale łączone 1.3 i 1.4 30 Nabór zamknięty
33. 15.00
45 min
Jak nie zwariować? – warsztaty z psychologiem i psychoterapeutą dla nauczycieli dr Ewa Karmolińska-Jagodzik warsztat Sale łączone 1.5 i 1.6 30 Nabór zamknięty





8 marca 2020 (niedziela)

Adresaci: nauczyciele, rodzice

edukacja dwujęzyczna nowoczesne metody nauczania dobre relacje